arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲؛ از احتمال ممنوعیت پرواز «ایران ایر» به اروپا تا شلیک به سمت ماموران پاسگاهی در سراوان 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

احتمال ممنوعیت پرواز «ایران ایر» به اروپا
ایالات متحده و متحدانش روز جمعه به ایران هشدار دادند که اقتصاد‌های بزرگ غربی تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهند کرد، اگر تهران اقدام به ارائه موشک‌های بالستیک به روسیه بکند.  به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، یکی از اقداماتی که کشور‌های گروه هفت در حال بررسی آن هستند، منع ایران ایر، شرکت هواپیمایی ملی این کشور، از پرواز به اروپا است.   

کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود بازگردانده می‌شوند
رئیس سازمان ملی مهاجرت کودکان کار را در حوزه مهاجران از مهمترین مسئله دولت و این نهاد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه بلندمدت، تصمیم داریم با همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری تهران همه کودکان کار جمع‌آوری و کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشورهای متبوع خود بازگردانده شوند.   

واکنش بایدن به احتمال ارائه موشک بالستیک ایران به روسیه
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده جمعه ۲۵ اسفند در سخنانی گفت که  اگر ایران موشک بالستیک یا فناوری مرتبط با آن را به روسیه ارائه دهد، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام خواهیم داد. 

نظر امام جمعه قم درباره موضوع درمانگاه
حسینی بوشهری، امام جمعه قم گفت: دشمن قصد انتقام جویی از ملت ایران دارد چرا که مردم در انتخابات تمام برنامه های آنان را نقشه بر آب کردند و به همین دلیل یک ماجرا در یک درمانگاه را پررنگ می‌کنند. 

مصرف مکمل‌ها در ایران بسیار افزایش پیدا کرده
وطن‌پور عضو اتاق بازرگانی درباره افزایش مصرف چشمگیر مکمل‌ها در ایران تاکید کرد:‌ مصرف مکمل‌ها در ایران بسیار افزایش پیدا کرده‌ است. با توجه به اینکه تغذیه مردم با مشکلاتی مواجه شده نیاز به مصرف مکمل‌ها هم بیشتر می‌شود. مردم در آزمایشات خود متوجه کاهش و ضعف برخی از ویتامین‌ها و ... در بدن می‌شوند و نسبت به جبران آن با انوع مکمل‌ها می‌کنند و باید توجه داشت که جبران این کمبود‌ها با انواع مکمل‌ زمانبر بوده و به یک مصرف مستمر نیاز دارد. 

علم الهدی: دولت رئیسی در حوزه کاهش تورم، «سربلند» است
علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آن روز که رهبر معظم انقلاب بر مهار تورم تأکید کردند، تورم نقطه به نقطه در کشور حدود ۵۹.۸ درصد بود؛ آماری که امسال به ۳۵.۸ درصد رسید و از این نظر نیز میتوان دولت را سربلند دانست. البته این مهار تورم موردرضایت مردم نیست، زیرا ملت فقط و فقط انتظار دارد قیمت‎ها کاهش پیدا کند یا حداقل افزایش پیدا نکند. این همان نقطه‎ای است که براساس آن از دستگاه‎های اجرایی و مجلس انتظار داریم تا کنترل قیمت‎ها به عنوان یک پیامد از کنترل تورم را دنبال کند. 

تکلیف جنگ اوکراین بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه پس از برگزاری چند نشست در واشنگتن گفت که نمی‌توان برای تامین حمایت‌های نظامی جدید برای اوکراین صبر کرد؛ زیرا نتیجه جنگ در این کشور در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد.  بورل در میان تردید‌ها درباره ادامه کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌یف، خطاب به خبرنگاران گفت که پیامش برای سیاستگذاران ایالات متحده این است: «هر کاری که لازم است انجام شود، باید به سرعت انجام شود.» 

واشنگتن معافیت عراق برای واردات برق از ایران را بار دیگر تمدید کرد
ایالات متحده بار دیگر معافیت تحریمی را که به عراق اجازه می‌دهد از ایران برق و گاز وارد کند به مدت ۱۲۰ روز تمدید کرد، اما ایران تنها می‌تواند از این منابع مالی برای خرید کالاهای بشردوستانه استفاده کند.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه در کنفرانس خبری خود تصریح کرد که بر اساس شرایط این معافیت «هیچ پولی اجازه انتقال به ایران را ندارد.»

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شرکت کشتی‌رانی «وینشو» که در جزایر مارشال ثبت شده و یکی از کشتی‌های این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. خزانه‌داری آمریکا مدعی شده کشتی این شرکت به نام «لیدی سوفیا» به انتقال «محموله‌های غیرقانونی» به چین در راستای حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و یکی از تسهیل‌گران مالی جنبش انصارالله یمن اشتغال داشته است. 

کوروش کمپانی از تمام بخش‌ها مجوز داشت
حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: «قبل از اینکه این اتفاقات بیافتد، تجمعاتی در این زمینه وجود داشت. این مجموعه ابتدا خوب کار می‌کرد و پس از آن دچار مشکل شد و این تجمعات مقابل ساختمان آن شکل گرفتند و ما در آن زمان درخواست بررسی را داده بودیم. این شرکت از تمام بخش‌ها مجوز‌ها را داشت. اکنون کسانی که این مجوز‌ها را صادر کرده‌اند یکی از پس از دیگری به اداره پلیس در حال احضار هستند و باید پاسخگو باشند.» 

شلیک به سمت ماموران پاسگاهی در سراوان 
فرماندار سراوان اظهار کرد: پس از تعقیب و گریز تعدادی افراد مشکوک، در روستای پره کنت به سمت ماموران پاسگاه اسپیچ در ۷ کیلومتری سراوان شلیک کردند که در این حادثه یک نفر به شهادت رسید و دو  نفر مجروح شدند. 

۵۶ میلیون نفر در معرض سیلاب
بررسی داده‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که حدود ۲۸ درصد از مساحت کشور در معرض سیلاب‌های شدید قرار دارند؛ به عبارتی حدود ۵۶ میلیون نفر از جمعیت کشور. حدود ۱۵ میلیون نفر از این تعداد در معرض سیل با شدت بالا قرار دارند. 

نظرات بینندگان